Returpolitik Skip to main content
Dine genveje

retur

 
 

Returnering af varer  

Du kan returnere fejlbestilte varer, som indgår i vort standardsortiment, indenfor 30 dage. 

  • Returnering skal ske i original emballage og emballeret på en sådan måde, at den kan videresendes. Hvis den reklamerede vare beskadiges på grund af manglende emballage ved returnering er det afsenderens ansvar. 
  • Returnering kan kun ske mod forudgående aftale med vores kundeservice. 
  • Vær opmærksom på at vi modregner en returneringsomkostning på 25% samt omkostningen til afhentning af varene. 
  • Skaffevarer tages ikke retur. 

Som et led i vores kvalitetspolitik kan vi ikke tage varer retur uden returseddel. Vores chauffør skal have en returseddel med, for at han kan tage varer med retur. 

Begrundelsen er: 

  • Chaufføren "glemmer" ikke, hvor han har fået varen, og den forsvinder ikke mellem andre varer ved hjemkomst til lager. Dette sikrer og fremmer hastigheden på en kreditnota. 
  • Hvis et produkt har en kvalitetsmangel, sikrer vi, at den ikke bliver sendt ud til en anden kunde, da det vil fremgå af retursedlen, hvad der er galt med produktet. 
  • Hvis et produkt med tilbehør bliver returneret pga. fejldisponering, sikrer vi næste kunde, at alt tilbehøret er intakt og leveres sammen med varen. 
  • Kunden har en kvittering på, at varen er leveret tilbage, da chaufføren skal skrive under for modtagelsen. 

Pr. 1/3-2018 er følgende tilføjet vores returbetingelser:

Returgebyrer:

  • 125 kr. pr. pakke + 25% af varens værdi – i tilfælde af skyldsspørgsmålet tilfalder kunden
  • 499 kr. pr. palle + 25% af varens værdi – i tilfælde af skyldsspørgsmålet tilfalder kunden 

Vi forbeholder os retten til at viderefakturere kunder for gebyrer, der er opstået på grund af fejl hos kunden. Dette kan eksempelvis være: Forgæves leveringer, restante tillæg, flytning af varer på grund af kundens manglende information, genudkørselsgebyr, ventetid ved kunden osv.

Ønsker du at returnere en vare, skal du udfylde vores returbestilling på nettet eller kontakte vores kundeservice.

Den tilsendte returlabel skal derefter påsættes returvarerne inden afhentning.  

Kunden betaler for returnering, hvis der nægtes modtagelse af varerne uden forudgående kontakt til Mogens Daarbak A/S og skyldsspørgsmålet samtidig tilfalder kunden.

I tilfælde af, at kunden ikke har returafhentningen klar til afstemt tid, og der dermed foretages en forgæves udkørsel fra vores fragtmænd, faktureres der et genudkørselsgebyr. 

Fortrydes en returneringsaftale, skal vi have besked senest dagen før. Ellers takseres der for forgæves udkørsel.

returnere din vare


Returnering af brugte tonere 

Hjælp os med at beskytte miljøet og returner dine brugte tonere til os!

Som en ansvarlig virksomhed, og som et led i vores miljøpolitik ønsker vi aktivt at deltage i aktiviteter, der kan bidrage til at reducere miljøpåvirkningen. Derfor tilbyder vi dig, at du kan returnere dine brugte tonere til os.

De brugte tonere bliver sorteret og håndteret på en miljømæssig forsvarlig måde - og så vidt muligt genbrugt. Den eneste omkostning, der pålægges dig i denne proces er, at du selv skal betale returfragten på de tonere, som returneres til os. 

Brugte tonere returneres til: 

Mogens Daarbak A/S – Østre Fælledvej 8 – 9400 Nørresundby 

Velkommen hos
Venligst vælg privat (inkl. moms) eller erhverv (ekskl. moms)