Besked

Håndsprit: På lager i næste uge! Forudbestil det allerede nu.

Brug for teknisk hjælp?

I nogle tilfælde kan vi hjælpe dig via fjernsupport. Det kræver, at du installerer et program på din computer. Programmet henter du ved at klikke herunder.

Få fjernsupport
Teknisk support via computer

Ofte stillede tekniske spørgsmål

Hvordan bestiller man en tekniker?

Hvis din kontormaskine har brug for en tekniker, skal du kontakte vores kundeservice. De opretter så en sag i vores system, således at teknikeren kan se at din kontormaskine har brug for hjælp. Der skal oplyses servicekontraktnummer, hvis der er servicekontrakt på maskinen.

Hvis du har specielle ønsker vedrørende tekniker besøget, er det vigtigt at du fortæller dette, når du taler med kundeservicemedarbejderen.

Hvad skal man sige når man fejlmelder en maskine:

Når du taler med kundeservice, vil du blive spurgt om følgende.

  • Har du et kontraktnummer (Se "Hvad er et kontraktnummer").
  • Hvad er der galt med maskinen. Du må meget gerne være grundig i fejlbeskrivelsen.
  • Hvem er vores kontaktperson. Det er vigtigt at teknikeren ved hvem som kender til fejlen.
  • Telefonnummer til kontaktpersonen. Det sker at teknikeren har yderligere spørgsmål.
  • Skal kunden kontaktes inden service besøg? Gerne direkte nr. eller mobilnummer.

 

Hvordan bestiller jeg telefonisk support?

Der skal altid oprettes et servicekald, når en tekniker skal hjælpe med din maskine. Kontakt derfor vores kundeservice, som vil hjælpe dig med at få booket servicekaldet med en af vores teknikere.

Hvad er et kontraktnummer?

Hvis du har tegnet en servicekontrakt med os på din kopi- eller multimaskine, så skal du i forbindelse med indrapporteringen af fejl bruge et kontraktnummer.

Kontraktnummeret finder du på det visitkort, som vi har placeret på din maskine.

 

Hvilken driver skal jeg bruge til min Lexmark kontormaskine?

Vi anbefaler, at du benytter dig af Lexmarks Universaldriver.

Hvilken driver skal jeg benytte til min Ricoh kontormaskine?

Vi anbefaler, at du benytter dig af PCL6 Driver for universal print til almindelig print fra din Ricoh kontormaskine.

Tæller indrapportering

Herunder kan du indrapportere dine tællere på enten din Lexmark eller Ricoh kontormarskine. 

Hvordan aflæser jeg tælleren på min Lexmark kontormaskine?
  1. Vælg Menu.
  2. Rapporter
  3. Enhedsstatistik
  4. Maskinen udskriver nu en 1-3 sider
  5. På den ene side står der Sort Total og Farve Total
  6. Det er total tællerne på sort og farve.

 

Hvis ovenstående ikke virker:
På de fleste maskiner er der mulighed for at udskrive en print konfigurations side.

På denne side fremgår totaltælleren også.

  • Menu / Brugerindstilling.
  • Printerindstillinger.
  • Konfigurationsside.

 

Hvad nu hvis jeg ikke har adgang:

Hvis maskinen beder om en administratorkode skal denne indtastet for at få adgang til indstillingerne og tælleren.

Har du ikke koden kontakt så den ansvarlige i din virksomhed eller vores kundeservice.

Hvordan aflæser jeg tælleren på min Ricoh kontormaskine? (Maskiner fra før 2016)
  1. Tryk på knappen 123 på maskinens tastatur
  2. En menu kommer nu frem på maskinens display
  3. Vælg tæller
  4. Udskriv tæller
  5. Total sort og  total farve fremgår
Hvordan aflæser jeg tælleren på min Ricoh kontormaskine (Maskiner fra efter 2016)

 

  1. Tryk på menu ikonet ude i højre side af skærmen (Det er symboliseret med mange små firkanter)
  2. Tryk på ikonet brugerfunktion (Symbolet er 2 tandhjul)
  3. Tryk på tæller.
  4. Tryk på udskriv tæller.
  5. Tryk start.
  6. På den side som kommer ud. Står total tællerne på sort og farve.