Salgs- og leveringsbetingelser

På denne side kan du læse om vores salgs- og leveringsbetingelser. Betingelserne er lavet for at beskytte dine rettigheder som kunde og vores rettigheder som virksomhed. Målet er, at vores aftale skal give mening for begge parter. Så hvis du læser noget, der ikke giver mening, eller ikke finder svar på dit spørgsmål, så tag endelig fat i vores kundeservice.

Kontaktoplysninger
Mogens Daarbak A/S
Gugvej 120, 9210 Aalborg SØ
Tlf. 96 33 33 33
Mail: info@daarbak.dk
CVR: 73276810

Persondatapolitik
Læs mere om vores persondatapolitik

Pakker på lageret

Levering og returnering

Varene leveres med GLS, fragtmand eller vores egne montører, hvis det er aftalt. Varer købt med betalingskort afleveres uden kvittering, hvis der ikke er nogen på adressen. Vil du gerne vide, hvornår på dagen din vare bliver leveret, så sidder vores kundeservice klar til at hjælpe dig.

Leveringsbetingelserne er gældende i hele Danmark (Grønland og Færøerne undtaget). Vi forbeholder os retten til at opkræve et ekstra gebyr ved levering til ikke-brofaste øer, såfremt vi ikke har indgået en aftale om at stille dine varer ved nærmeste færgeleje.

Såfremt du ikke er på adressen ved levering, og vi ikke har en forudgående aftale om levering uden kvittering, så fragtmanden kører forgæves, forbeholder vi os retten til at fakturere for genudkørslen.

 

Levering
Placerer du en ordre hos os inden kl. 14.00 på hverdage, afsender vi varen samme dag, såfremt vi har den på lager. Du kan derfor forvente at modtage din ordre inden for 2-3 hverdage. På alle produkterne fremgår der en "Forventet leveringsdato", der indikerer, hvornår du kan forvente at modtage dit produkt. Ovenstående retningslinjer dækker kun Danmark og brofaste øer.

 

Fragt
Er du kontokunde og handler på faktura, vil der på din ordre altid stå "Jf. aftale" ved fragtbeløbet. Dette skyldes, at fragten først faktureres efterfølgende i overensstemmelse med vores aftale. Fragt- og leveringsomkostninger faktureres pr. enhed og efter antallet af pakker og/eller paller.

Er du privatkunde, eller handler du på betalingskort, vil fragtomkostningen være fra kr. 69,75 (ekskl. moms).

Ved visse større varer så som møbler beregner vi fragtprisen efter produktets faktiske vægt og størrelse, og disse kan derfor have individuelle fragtomkostninger, alt efter hvilket produkt du køber. Disse leveres kun til nærmeste fortov eller rampe, medmindre vi har aftalt andet på forhånd.

Nogle ekstraydelser og tillæg kan påvirke prisen på din fragt, herunder opbæring, indbæring, volumentillæg og miljøtillæg. Disse er også uddybet på denne side.

Har du valgt GLS som leveringsmetode, men er din pakke for stor eller tung ift. GLS vedtægter, forbeholder vi os retten til at sende din ordre med anden aktør.

Vi afsender som regel ordrer samlet, selv hvis der er længere leveringstid på én vare end på resten af ordren. Det gør vi for at mindske dine fragtomkostninger og støtte op om en mere bæredygtig fragtmodel. 

 

Opbæring, indbæring og montage
Du har mulighed for at tilkøbe ekstraydelser sammen med din fragt. Hvis du gerne vil have dine varer båret op og/eller ind på den rigtige placering, vil vi meget gerne hjælpe dig. Ydelsen koster kr. 125,00 pr. leverance og indebærer ikke yderligere håndtering af dine varer. Al ind- og opbæring skal ske inden for arbejdstilsynets retningslinjer for løft.

Vores montører kan også hjælpe dig med at samle og montere dine varer, så de er klar til brug. Prisen for denne ydelse aftales individuelt og afhænger af opgavens omfang.

 

Paller
Vi arbejder med det danske fragtmandssystem, som betyder, at vi bytter paller ved leveringer og genanvender dem ved andre leveringer. Det betyder også, at når du bestiller paller hos os, så forpligter du dig til at udlevere samme antal tomme og ubeskadigede EUR-paller til fragtmanden. Hvis du ikke har nok paller at bytte med, så bliver du faktureret for de manglende paller. Er din byttepalle defekt, klassificeres dette som en manglende byttepalle, og vi forbeholder os retten til at viderefakturere dig for en manglende byttepalle. Det er god stil at holde sine paller i god stand, tørre og let tilgængelige på aflæsningsstedet. Så bliver fragtmanden glad.

 

Volumentillæg
På nogle varer, som er ekstra tunge eller på anden måde svære at håndtere, tillader vi os at opkræve et volumentillæg. Du kan altid se volumentillægget i din indkøbskurv her på webshoppen.

 

Miljøtillæg
Miljøtillægget hjælper os med at sikre bæredygtige processer på tværs af vores virksomhed. Vi vil ikke gå på kompromis med kvaliteten i vores arbejde, og derfor har vi valgt at indføre et miljøtillæg, som supplement til vores egen investering i bæredygtighed. Hvis du er interesseret, er du meget velkommen til at læse mere om vores holdning til miljø og CSR.

Alle møbelordrer på faktura pålægges et miljøtillæg på 3,85% af ordrestørrelsen. Dog min. 28,95 kr. og max. 363,00 kr.

Alle andre ordrer på faktura pålægges et miljøtillæg på 4,85% af ordrestørrelsen. Her også min. 28,95 kr. og max. 363,00 kr.

 

Farligt gods
Hvis vi skal håndtere farligt gods i forbindelse med din ordre, tillader vi os at opkræve et gebyr på kr. 65,00 pr. enhed. 

 

Reklamation, retur og fortrydelse
Har du brug for at returnere eller fortryde et køb, så vil vi gerne hjælpe dig. Der gælder forskellige regler, alt efter om du handler hos os på faktura eller ej. Har du nogle spørgsmål til vores regler omkring returnering, reklamationer og fortrydelse så tag endelig fat i vores kundeservice. Vi accepterer og modtager ikke pakker returneret pr. efterkrav. Vi tager ikke bestillings– og skaffevarer retur.

 

Returregler for fakturakunder:
Du kan returnere fejlbestilte varer inden for 30 dage efter modtagelsen af varen. Returfragten afholdes af dig som afsender. Er du fakturakunde, kan du ikke returnere bestillings- og specialvarer, fordi vi har hentet dem hjem specielt til din ordre.

Du gør brug af din returret ved at gå ind på den pågældende ordre under "Mit Daarbak" og vælge det produkt, som skal returneres. Herefter modtager du et sagsnummer fra os samt information om, hvornår varen afhentes. Du modtager også en returlabel, som skal påsættes returvarerne inden afhentning. Er du i tvivl om, hvordan du returnerer, vil vores kundeservice meget gerne hjælpe.

Vær opmærksom på, at vi modregner en returneringsomkostning på 25% af varens værdi til intern håndtering af returneringen samt en omkostning for afhentning af den returnerede vare, som beskrevet herunder.

125,00 kr. pr. pakke + 25% af varens værdi

500,00 kr. pr. palle + 25% af varens værdi

Vi forbeholder os retten til at viderefakturere gebyrer, der er opstået pga. fejl hos kunden. Det kan eksempelvis være forgæves leveringer, genudkørselsgebyr, ventetid ved kunden eller flytning af varer pga. manglende information.

Fortryder du en returneringsaftale med os, skal du give vores kundeservice besked senest dagen før. Sker dette ikke, tillader vi os at fakturere for forgæves udkørsel. Det samme gælder, hvis du ikke har returafhentningen klar til aftalt tid.

I tilfælde af kunder, som nægter modtagelse af varer ved levering uden forudgående aftale, fakturerer vi for returnering af disse varer. 

 

Returregler for privatkunder og køb med betalingskort:
Du kan returnere fejlbestilte varer inden for 30 dage efter modtagelsen af varen. Returfragten afholdes af dig som afsender. Du gør brug af din returret ved at udfylde denne formular eller kontakte vores kundeservice.

 

 

Reklamationer
Alle varer er ifølge lovgivningen dækket af to års reklamationsret for privatkunder og et års reklamationsret for erhvervskunder. Er der fejl eller mangler på din vare, forbeholder vi os ret til at vurdere, om der skal ske en reparation, en ombytning eller en refundering. Hvis fejlen på varen skyldes uegnet eller ukorrekt opbevaring eller anvendelse, gælder reklamationsretten ikke.

Vi opfordrer dig altid til at tjekke dine varer, så snart du modtager dem, da du ifølge lovgivningen skal henvende dig til os senest 8 dage efter modtagelsen af varen vedr. en reklamation. Venter du for længe, kan du risikere, at din reklamationsret udløber, eller at bevisbyrden for fejlen ligger hos dig. Du gør brug af din reklamationsret ved at kontakte kundeservice. Obs! På brugte kontormaskiner gives tre måneders reklamationsret.

 

Fortrydelsesret
Køber du privat eller på betalingskort, har du ifølge lovgivningen 14 dage til at fortryde dit køb. Du skal inden for de 14 dage oplyse os, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, og så har du yderligere 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du gør brug af din fortrydelsesret ved at kontakte vores kundeservice. Tilbagebetaling sker senest 14 dage efter, at du har givet os besked om, at du gerne vil returnere en vare.

 

Varens stand ved returnering
Varen skal returneres udbeskadiget og i original emballage. Hvis varen beskadiges på grund af manglende emballage, er det dit ansvar som afsender. Segl på emballage må ikke være brudt ved returnering.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end det nødvendige for at fastslå varens art og egenskaber. Sagt med andre ord, så må du prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, medmindre varen er i en forseglet emballage. Hvis varen er prøvet ud over ovenstående, betragter vi den som brugt. Det betyder, at du ved returnering får den del af købsbeløbet retur, som stemmer overens med varens handelsmæsige værdi.

Vi forbeholder os ret til at tilbageholde din tilbagebetaling, indtil vi har modtaget varen, medmindre du kan fremlægge dokumentation for at have returneret den. 

 

Betaling, konto og priser

Betaling
Du kan benytte flg. betalingsmuligheder på daarbak.dk:

  • Dankort
  • Visa
  • Mastercard
  • MobilePay

 

Kontooprettelse

Når du bestiller for allerførste gang, skal du betale med betalingskort eller MobilePay. Herefter har du mulighed for at oprette en erhvervskonto med en kreditaftale og handle på faktura. Vi tilbyder som standard 10 dage netto. I tilfælde af forsinket betaling forbeholder vi os ret til at opkræve 2% i rente pr. påbegyndt måned af et skyldigt beløb. Administrationsomkostninger pr. opkrævning er 40,00 kr.

 

Priser
Som udgangspunkt er vores priser oplyst ekskl. moms på webshoppen samt i diverse salgsmateriale, fordi vi primært leverer til erhverv og offentlige institutioner. Du har dog mulighed for at skifte momsvisningen i nederste venstre hjørne på webshoppen.

Priserne på denne webshop er kun gældende på www.daarbak.dk. Det betyder, at de ikke nødvendigvis svarer til priserne i vores butikker. Der kan desuden være forskel på priserne, alt efter om du vælger at betale med faktura eller på betalingskort. Dette skyldes, at vi ofte har specialaftaler med vores fakturakunder, som handler hos os gentagne gange. Tilbud kan ikke kombineres med specialaftaler hos Mogens Daarbak A/S.

 

Prisregulering
Vi tager forbehold for mindre prisreguleringer i vores sortiment grundet udsving i produktionsomkostninger og generelle prisjusteringer i markedet for vores leverandører.

 

PriceRunner Købsgaranti
Når du handler hos os som privat forbruger, har du mulighed for at være omfattet af PriceRunners Købsgaranti.

 

Afgifter
Ifølge lovgivningen skal vi lægge en afgift på flytbare medier såsom CDer, DVDer og USB-nøgler. Dette kaldes en blankmedie-afgift og betyder, at kunstnere via Copydan-afgiften får en kompensation for det tab, som man anslår, at privat kopiering af musik og film giver. Virksomheder og foreninger er derfor fritaget fra afgiften.

Afgifter på emballager, poser og engangsservice (emballageafgiftsloven) er som udgangspunkt indberegnet i varens pris. Vi tager forbehold for afgiftsændringer som kan påvirke varens pris.

Diverse

Gratis gaver i kataloger og annoncer
Vi tager forbehold for mangel på annoncerede gaver ved ekstraordinær stor efterspørgsel. I dette tilfælde leveres en anden gave af tilsvarende værdi. Gavetilbud kan benyttes én gang, og flere aktuelle gavetilbud kan ikke benyttes i samme bestilling.

 

Håndkøbsmedicin
Vi er godkendt af Lægemiddelstyrelsen til salg af håndkøbsmedicin. Der kan købes ét styk håndkøbsmedicin med samme aktive stof pr. døgn, og du skal være minimum 18 år for at kunne købe det.

 

Forbehold
I vores samhandel og kommunikation tager vi forbehold for tastefejl, trykfejl, billedfejl, prisændringer, udgåede varer samt leverancesvigt fra tredjepart og herunder force majeure. Disse forbehold ændrer dog ikke på, at vi gerne vil give ekstraordinære serviceoplevelser. Tag derfor endelig kontakt til vores kundeservice, hvis der er noget, du er i tvivl om eller utilfreds med.

 

Klagemuligheder
Har du en klage over et produkt, som er købt i vores webshop, opfordrer vi dig altid til at kontakte vores kundeservice, så vi kan hjælpe. Derudover har du også mulighed for at sende en klage til:

Center for Klageløsning, Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Link: https://kpo.naevneneshus.dk/

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: info@daarbak.dk