Branding

Guide til et professionelt visitkort

Visitkort er for mange en nødvendighed, når der skal netværkes og skabes relationer med potentielle samarbejdspartnere. Men det er ikke helt ligegyldigt, hvordan dit visitkort ser ud, eller hvilke oplysninger det indeholder.


Hvad er et godt visitkort?

Vi har spurgt vores ekspert i visitkort, Ruth Højgaard, om, hvilke ting man skal huske, når der skal laves et godt visitkort.

  • Navn, titel, telefonnummer og e-mail
  • Firmanavn, logo, adresse og link til jeres hjemmeside
  • Gennemtænkt design
  • Personligt billede
  • Udnyt bagsiden
  • Papirvalg
  • Grundig korrektur

Disse 7 punkter er essentielle når det kommer til det perfekte visitkort og herunder uddyber Ruth dem.

1. Kontaktoplysninger

Navn, titel, telefonnummer og e-mail siger lidt sig selv, men er selvfølgelig stadigvæk vigtige at huske. Hele formålet med visitkortet er at få delt disse oplysninger ud. Anvender du LinkedIn aktivt kan du med fordel placere adressen til din profil på visitkortet. Dermed giver du modtageren mulighed for at kunne finde dig endnu hurtigere derinde.

 

2. Brand & Identitet

Firmanavn, logo, adresse og link til jeres hjemmeside er informationer, som også er vigtige. Oplysningerne skal ikke have en central plads på visitkortet, da de skal ses som et supplement til dine personlige data. Dine visitkort skal følge den røde tråd i virksomhedens markedsføringsmateriale. Sørg derfor for, at visitkortet afspejler jeres visuelle identitet.

 

3. Design

Det skal være nemt og enkelt at aflæse de enkelte informationer, og placeringen af dem på visitkortet skal derfor udtænkes nøje. Opdel visitkortet, så dine personlige kontaktoplysninger står klart og tydeligt, og adskilt fra virksomhedens kontaktoplysninger.

Minimer antallet af farver og skrifttyper på dine visitkort. Det vigtigste er, at modtageren nemt og enkelt kan aflæse dine oplysninger samt huske dit visitkort.

Tip: Lad farverne fra dit logo gå igen på andre dele af visitkortet, og hold de resterende dele af visitkortet i mere neutrale farver for at undgå forvirring ved modtageren.

 

4. Personligt billede

Du kan gøre dit visitkort mere personligt med et billede. Tænk på, at de, som modtager dit visitkort, sandsynligvis modtager dem i stakkevis. Derfor kan du skille dig ud i mængden og i højere grad få modtageren til at huske dig, hvis dit visitkort indeholder f.eks. det billede, som du bruger på LinkedIn.

 

5. Bagsiden

Mange efterlader bagsiden af deres visitkort blanke, men vi anbefalelser at placere f.eks. dit logo på bagsiden. Det kan også være et budskab eller slogan, som du med fordel kan tydeliggøre for modtagerne.

 

6. Papirvalg

Visitkort er et fysisk produkt og modtagernes følelse når han eller hun holder det i hånden, har også en betydning for, hvad personen instinktivt tænker. Et visitkort i unik eller ekstra god kvalitet kan derfor være det springende punkt, som adskiller dig fra mængden.

 

7. Og det allervigtigste!

Husk at læse grundig korrektur. Stavefejl og slåfejl er bandlyst på et visitkort!

 
“Husk den røde tråd! Papirvalget skal også afspejle resten af dit visitkort og din virksomheds identitet. Tænk nøje over dette. Det er ikke nødvendigvis alle visitkort, der skal trykkes på rustikt genbrugspapir, men i nogle tilfælde vil det være det rigtige valg.”

Ruth Højgaard

Grafisk konsulent, Mogens Daarbak A/S

 

Bestil nemt visitkort online

Nu er du klar til at komme i gang med dine visitkort. Med vores online løsning er det nemt og enkelt at oprette og genbestille.

  • Kontakt os for at komme i gang
  • Vi hjælper med et login samt grundopsætning af systemet
  • Du leverer den ønskede designskabelon
  • Du er klar til at bestille

Systemet gemmer oplysningerne, så genbestillingen bliver endnu nemmere.

Kontakt os og få mere at vide
Online visitkort løsning