Vælg det rigtige udstyr når du skal arbejde hjemme

Uanset om du arbejder på kontor i en virksomhed, eller om du arbejder hjemme, så er det vigtigt, at komforten er helt i top. Når det gælder dit hjemmekontor, er det oftest dig selv, der står for indretningen, og det kan måske være en udfordring at finde ud af, hvilke møbler og tilbehør, du skal vælge for at få den mest optimale arbejdsstation derhjemme. Derfor har vi her på siden samlet et udsnit af ting, der er praktiske at have når du skal arbejde hjemme. Så gå på opdagelse her på siden, og lad dig inspirere til hvordan du kan indrette dit eget hjemmekontor.

 
 

Skab et bedre arbejdsmiljø med ordentlig belysning

En ofte overset faktor når man snakker om indeklima og arbejdsmiljø er lamper og lys. Sidder man ved et stort bord og arbejder, er det vigtigt at sikre, at hele bordet er lyst op, så du ikke belaster dine øjne ved at gå fra det skarpe lys fra din computerskærm til et dårligt belyst halvmørke, når du skal læse et dokument eller skrive notater. En bordlampe er et oplagt supplement til det generelle lys og kan sikre, at hele din arbejdsstation er fuldt belyst, så du får optimal belysning, når du arbejder. 

Unilux 4 bordlamper

Unilux_Skrivebord_Mac_800x800.jpg

Unilux_Arkitektlampe_800x800.jpg

Unilux_stort_1400x800.jpg

 
 

Overholder du GDPR reglerne når du arbejder hjemme?

De fleste virksomheder arbejder med jævne mellemrum med dokumenter, som indeholder fortrolige oplysninger. Med de nye GDPR regler er der kommet ekstra fokus på måden, man håndterer personlige data og fortrolig information. Proceduren for korrekt bortskaffelse af dokumenter med personlige oplysninger i henhold til GDPR er på plads på de fleste arbejdspladser, men hvad med de medarbejdere, der arbejder hjemme og som håndterer dokumenter med personlig information? Med en makulator kan du sikre, at GDPR reglerne også bliver overholdt på hjemmekontoret. Med et kompakt design er disse makulatorer ideelle til hjemmekontoret, selv hvis du har begrænset plads.

For yderligere inspiration, se vores guide til den rigtige makulator.

Leitz Makulator

 
 

Bedre komfort og ergonomi

Bruger du mange timer foran computeren i løbet af din arbejdsdag, så kender du sikkert til det at have ømme skuldre og ondt i nakken. Når du bruger en ergonomisk mus, kommer du til at sidde med hænderne foran dig i stedet for ved siden af dig, som det er tilfældet, når du benytter en almindelig mus. Når du har hænderne foran dig, aflaster du både dine hænder, arme, skuldre og nakke, hvilket giver en mere optimal arbejdsstilling, bedre komfort og dermed større arbejdsglæde.

Rollermouse rejsesæt

Contour Rollermouse_travelkit_800x800.jpg

Contour Rollermouse_top view_800x800.jpg

 
 

God lyd til online møderne

Når du arbejder hjemme, har du sikkert flere telefon- og videomøder, end du ville have haft, hvis du for eksempel var på et kontor, hvor du kunne mødes fysisk med dine kolleger. Derfor er det vigtigt at have et godt headset, hvor lyden er helt tydelig og virker hver gang. Et headset, hvor lyden ikke er optimal, kan give anledning til irritation, hvorimod et godt headset kan spare dig for misforståelser og unødvendigt tidsspilde. 

Når du har det helt rette headset, bliver du ikke så let forstyrret og distraheret, hvis der er andre omkring dig, mens du arbejder og holder møder. På samme måde kommer du heller ikke til at forstyrre andre med dine samtaler, hvis for eksempel din partner også arbejder hjemme.

Headset Sennheiser MB PRO 1

 
 

Scan og print - også på hjemmekontoret

Man kan tit have brug for at scanne eller printe dokumenter af den ene eller den anden slags, og det behov bliver ikke mindre, når du arbejder hjemmefra. Måske har du en rapport liggende, som én eller flere af dine kolleger skal bruge, eller du skal scanne en underskrevet kontrakt, så du kan sende den afsted som en digital fil.

Det kan også være, at situationen er omvendt, og det er dig, der skal bruge et dokument, som én af dine kolleger sender til dig. Hvis filen er sendt i et format, hvor du ikke kan lave noter, så kan det være rigtig praktisk at have en printer ved hånden.

Hvis du har en printer og en scanner på hjemmekontoret, bliver det altså lettere at arbejde sammen med dine kolleger, selvom I ikke sidder sammen.

Multifunktionsprinter Epson XP-7100 A4

Grib stilen - HP 2.jpeg

Grib stilen - HP 1.jpeg

 
 

Hold styr på dokumenterne

Selvom rigtig mange arbejdsopgaver foregår digitalt, og mange dokumenter derfor ligger i ”skyen”, så er det svært helt at undgå løse dokumenter på skrivebordet. Derfor kan du med fordel anskaffe et arkivsystem til dit hjemmekontor.

Med et arkivsystem, for eksempel i form af et skuffekabinet, får du god opbevaringsplads, og det bliver lettere at sætte alle dokumenterne i system. Ud over at skabe overblik over dine papirer og dokumenter, så bidrager et arkivsystem på hjemmekontoret også til mere orden på dit skrivebord. Når der er orden ved din arbejdsstation, bliver det også lettere for dig at overskue de opgaver, der skal løses i løbet af din arbejdsdag, og det bliver lettere at pakke arbejdet væk, når arbejdsdagen er slut. Der er altså mange gode grunde til at undersøge mulighederne for opbevaring og arkivering af dine dokumenter på hjemmekontoret.

Opbevaring i reol