Skip to main content



Indretning af receptionen

Et godt første (og sidste) indtryk

Førstehåndsindtryk er vigtige. En velindrettet reception skaber de optimale forhold for, at medarbejdere, kunder og andre besøgende får en god oplevelse og et godt indtryk i det øjeblik, de træder ind af døren til virksomheden – og når de går ud af den igen. 

Vis hvem I er

Forskellige virksomheder har forskellige behov i indretningen af receptionen. For nogle skal den være stor og imponerende, for andre skal den være intim og hyggelig. Den rigtige indretning skaber netop den stemning, der bedst understøtter virksomheden.

3 gode spørgsmål

  • Hvilket førstehåndsindtryk vil I gerne give?
  • Hvem tilbringer mest tid i receptionsområdet?
  • Hvad er de største udfordringer i receptionsområdet i dag?



3 tips til indretningen

Sådan bliver I husket

Sådan bliver I husket

Selvom I giver et godt indtryk, er det ikke nødvendigvis ensbetydende med, at kunderne husker jer, når de er gået ud af døren. Der er mange små tricks, der gør det nemmere for besøgende at huske jeres virksomhed, og vigtigst af alt - at fortælle andre om jeres virksomhed. I kan fx sætte jeres firmalogo på slik og kuglepenne, som kunden kan tage med sig, eller være innovative og sætte logo på mere utraditionelle ting. Jo mere I tænker ud af boksen, jo større chance er der for, at jeres kunder fortæller andre om jeres opfindsomhed.

Vær imødekommende

Vær imødekommende

Følelsen af gæstfrihed er ofte et spørgsmål om personligt nærvær fra medarbejderne i receptionsområdet, men kan i høj grad understøttes af indretningen. Vælg en receptionsskranke der ikke er for høj, så jeres gæster har nemt ved at se receptionspersonalet i øjnene. Skal receptionsskranken også bruges som arbejdsplads, findes der mange innovative løsninger, som skaber private arbejdspladser uden at gå på kompromis med den åbne receptionsskranke. Det vigtigste er, at gæster, der føler sig velkomne, plejer at komme igen.

Det lille ekstra

Det lille ekstra

Forskellen på en god oplevelse og en fantastisk oplevelse ligger i detaljerne. Det forventes, at receptionen har de nødvendige faciliteter som fx receptionsskranken, venteområde og andre minimumskrav. Her er det svært at imponere uden at bruge mange penge. De små detaljer kan dog være ligeså imponerende for kunden og koster kun en brøkdel. Sørg for at dine besøgende kan få en kop kaffe eller te, mens de venter, gør wi-fi-informationerne tydelige i receptionsområdet eller vis, hvor der er mulighed for opladning af gæstens smartphone, computer eller tablet.



Se også hvordan du indretter...

Garderobe

Kontor

Kantine

Del inspirationen med andre

      

Velkommen hos
Venligst vælg privat (inkl. moms) eller erhverv (ekskl. moms)