Skip to main content

Oticon A/S udtaler

Væsentlig reduktion i leverandørantal!

For et par år siden tog Oticon kontakt til Mogens Daarbak A/S, da Preben Nielsen, som er Category Manager, og som kendte Mogens Daarbak A/S fra tidligere, skulle i gang med at optimere indkøbet på bl.a. kontorartikler.

I dag er Oticon i fuld gang med at konvertere varer og produkter fra andre leverandører til Mogens Daarbak A/S. Første step er kontorartikler og skaffevarer. I løbet af 1. kvartal 2011 tages endvidere fat på emballage, og en aftale om beplantningsservice er også i pipeline. Oticons vurdering vedr. den tilbudte beplantningsserviceaftale er, at de ved at skifte til Mogens Daarbaks løsning vil opnå en bedre løsning for færre penge. Da det er mange produktområder og afdelinger der skal involveres og indgå i samarbejdet, forventes processen med at implementere ”konceptet” at tage et par år. Men målet er klart, at antallet af leverandører skal reduceres med 10-15 stk.

Besparelser

Vores vurdering er, at Oticon kan opnå en prismæssig besparelse i niveauet kr. 15-20.000 pr. år ved at samle indkøb på kontorartikler, emballage og skaffevarer hos Mogens Daarbak A/S. Samtidig forventes en væsentlig besparelse på fragt, da der arbejdes målrettet på kun at modtage leverancer en gang om ugen, og på sigt en gang hver 14. dag. Et af flere delmål er nået. Vi kan allerede se en tidsbesparende faktor i vores samarbejde, og en yderligere gevinst er, at vi nu opnår et samlet overblik over indkøbsstørrelsen på disse produkter til fremtidig benchmarking.

Hvorfor Mogens Daarbak A/S?

»Den største fordel ved Mogens Daarbak er deres koncept – der er ingen, der dækker så bredt som de gør. Samtidig formår de at løfte opgaven til konkurrencedygtige priser og med en god indstilling til samarbejdet.«
Preben Nielsen - Category Manager, Oticon

Velkommen hos
Venligst vælg privat (inkl. moms) eller erhverv (ekskl. moms)